امسك اخوان الارهابية على قوايم حزب النور لانتخابات البرلمان المصري 2015

انتخابات البرلمان المصري 2015 297x300 امسك اخوان الارهابية على قوايم حزب النور لانتخابات البرلمان المصري 2015انتخابات البرلمان المصري او مجلس النواب على الابواب. وطبعا لازم نشدد على اهمية اننا جميعا كمواطنيين مصريين, سواء مقيمين في مصر او خارج مصر, لازم نشارك بصوتنا في االانتخابات ونختار صح ونتجنب اخطاء الماضي الفادحة الي كلفتنا دم وعمر اولادنا وعرضت امننا القومي لخطر وتهديدات في الداخل والخارج.

ولازم نفتكر دايما الي حصل من 25 يناير 2011 حتى اللحظة, عشان نتأكد ونذكر انفسنا ان الشعب المصري هو لوحده الي يقدر بحسن اختياره وقراره الصح يبني مصر وهو بردو الي يقدر بسوء اختياره وقراره الخاطيء انه يتسبب بشكل مباشر واساسي في هدم مصر وانهيارها بشكل كامل لو اتصرف بسلبية وقاطع الانتخابات او اساء الاختيار.

معظمنا معندوش ادني فكرة عن مين هي الاحزاب المصرية يعني اسمائها او عددها او تكوينها واتجاهاتها اونشاطاتها الي اخره وده راجع الي ان الاحزاب المصرية ضعيفة ومفيش لها اي وجود في الشارع وللأسف دايما مشغولة في صراعات في داخل الحزب الواحد ومع الاحزاب الاخري بدل ماتشغل نفسها بالمساهمة في حل مشاكل مصر والمصريين. في الاول كان حجتهم الي بيعلقوا عليها فشلهم, ان نظام الريس مبارك كان بيمارس عليه استبداد وقمع وان ده كان سبب عدم وجودهم في الشارع. طيب بعد التنحي من 11 فبراير 2011 لغاية اللحظة دي ايه حجتهم في انهم ليسه ملهمش وجود؟ ماالساحة مفتوحة لهم ولغيرهم والشارع يتسع للجميع, هما فين بقي؟ هما زي ما قلت مشغولين بنفسهم وبصراعاتهم الداخلية وبالمزايدة على غيرهم من الاحزاب المنافسة اكتر من اي حاجة تانية.

ولكن بالرغم من كل ده, مينفعش ابدا اننا ناخد موضوع ضعف وفشل الاحزاب في مصر كمبرر في اننا نمتنع عن التصويت في الانتخابات او نكبر دماغنا عشان مش لاقيين حد يستاهل يمثلنا في البرلمان المصري القادم. لازم نبذل مجهود وندور ونسأل عن افضل المرشحين سواء الافراد او قوايم الاحزاب الي ممكن نثق فيهم في تمثيلنا في مجلس النواب.

لازم نضع في اعتبارنا ان زي مافيه كتير من المرشحين او النواب الفشلة المصلحجية الي مستقتلين على دخول البرلمان عشان المنظرة والحصانة والمحسوبية وخدمة مصالحهم الخاصة, فيه كمان مرشحين ونواب وطنيين وهدفهم مصلحة مصر والمصريين.

خالد عادل عبد الحليم حسين والي اخوان الارهابية مرشح عن دايرة الشرابية والزاوية الحمرا مجلس الشعب المصري انتخابات 2015 258x300 امسك اخوان الارهابية على قوايم حزب النور لانتخابات البرلمان المصري 2015
خالد عادل عبد الحليم حسين والي اخوان الارهابية مرشح عن دايرة الشرابية والزاوية الحمرا مجلس الشعب المصري انتخابات 2015 احفظ الاسم والشكل كويس

احنا بقى كشعب دورنا مهم جدا اننا نوصل المرشحين الوطنيين لمجلس النواب عشان اذا معملناش كده, وقاطعنا الانتخابات مثلا, يبقى صدقني احنا بنقدم مصر على طبق من ماس لجماعة الاخوان الارهابية وخلاياها النايمة. وكمان بنيدي فرصة للإدارة الامريكية الوقحة الي بتدخل في شئوننا الداخلية ودول زي تركيا وقطر الارهابية وغيرها انهم مش بس يزرعوا بذرة الاخوان الشيطانية في مجلس النواب مرة تانية ولكن كمان كعهد سياساتهم الخارجية القذرة يزرعوا معهم البديل الي لا يقل قبحا وارهابا عن جماعة الاخوان وهم جماعات اخري متأسلمين وبيدعوا انهم بيمارسوا السياسة والديمقراطية وهما في الحقيقة بيتاجروا بالدين للوصول لاهدافهم الحقيقية. رجوع الاخوان للسلطة في ايدي وايدك احنا الي ممكن نرجعهم للسلطة سواء عن عمد او جهل واحنا بردو الي ممكن نمنعهم من خطف السلطة مرة تانية.

وخلي بالك لما بنقول رجوع جماعة الاخوان للسلطة مرة تانية او خلاياها النايمة او المتأسلمين او المنافقين تجار الدين معناه بردو ان جماعات تانية بمختلف اسمائها هي الي ممكن اوي تحكم مصر, الاخوان هي جماعة انصار بيت المقدس وهي داعش وهى كل تنظيم او جماعة ارهابية او حتى حزب تحت غطاء الدين او بيتاجر بالدين واللهي كلهم من رحم واحد مع اختلاف الاسماء.

بص حواليك على الشعوب المشردة الي بتهرب من الدبح والحرق والدمار وانت تعرف مصيرنا هيكون ايه لو انت ساهمت في وصول الاخوان او اذنابهم مرة تانية للسلطة. اوعي تفتكر ان الاخوان هيسيبوا اي فرصة عشان يوصلوا للحكم مرة تانية بكل الطرق المشروعة والغير المشروعة ولو ده حصل هتبقى انا وانت ساهمنا فيه بشكل اساسي لو مخترناش نواب البرلمان المصري القادم صح وبحذر شديد.

في 4 سبتمبر 2015 كشفت جريدة البوابة نيوز الاليكترونية عن اسماء بعض مرشحين جماعة الاخوان الارهابية على قوايم حزب النور واخد لي بالك “حزب النور” مطلوب منك تحفظ الاسماء واشكالها ان وجدت زي عينيك عشان لما تدلي بصوتك يروح للنائب الصح مش النائب الارهابي الي مش بس هيدخل البرلمان بطوله وعرضه لا ده كمان هياخد حصانة برلمانية. احنا عاوزين نبني ونكبر مصر ونكبر معها, مش هنفضل مقضيين عمرنا ثورات بقي. احنا قدها ايوة مفيش كلام ولكن عاوزين نبني ونأسس صح ونستقر عشان حالنا ينصلح.

الخبر بيقول ان اخوان منشقون كشفت للـ«البوابة نيوز» أن جماعة الاخوان الإرهابية، تستعد للدفع بـ٢٥٠ عضوا من الصف الرابع والخامس لخوض الانتخابات البرلمانية بكل محافظات الجمهورية، وانهم هيترشحوا علي قوايم حزب النور السلفي وان فيه اجتماعات سرية لبحث تحركاتهم في الفترة المقبلة.

وحصلت «البوابة» على أسماء بعض هؤلاء المرشحين، وهم كالتالي:

مرشحين جماعة الاخوان الارهابية في محافظة الإسكندرية على قوايم حزب النور السلفي:

مصطفى صبحى محمد في دايرة محرم بك

السيد محمد شوقي في دايرة مينا البصل او في دايرة الدخيلة

محمد عبد الدايم او اشرف محمود عبد الدايم في دايرة الدخيلة

عصام محمود محمد في دايرة العامرية

مرشحين جماعة الاخوان الارهابية في محافظات الصعيد عن دايرة شمال ووسط وجنوب الصعيد على قوايم حزب النور السلفي:

علاء الدين عبد اللطيف

أحمد حامد عبدالعال

عبدالمنعم محمد عبدالعليم

محمد محروس أحمد

قدرية حافظ يوسف

إيمان على على إبراهيم

مجدى غالي

سعاد غالى

حنان سعد حليم أحمد إبراهيم

نادية عباس رشاد

دعاء عبدالعاطى محمد

ولاء على محمد

منال عصام عزت

آمال رمضان عبدالحميد

خالد عادل عبد الحليم حسين والي اخوان الارهابية مرشح عن دايرة الشرابية والزاوية الحمرا مجلس الشعب المصري انتخابات 2015 258x300 امسك اخوان الارهابية على قوايم حزب النور لانتخابات البرلمان المصري 2015

خالد عادل عبد الحليم حسين والي من جماعة الاخوان الارهابية مرشح عن دايرة الشرابية والزاوية الحمرا مجلس الشعب المصري انتخابات 2015 احفظ الاسم والشكل كويس

بالاضافة الي ان جماعة الاخوان الارهابية بتدعم الدكتور محمد مصطفى الفقي، المرشح فى الانتخابات عن دائرة طنطا والشخص ده كان عقد مع الجماعة صفقات فى مجلس شعب الجماعة الارهابية في٢٠١٢، وفضلته على الشيخ سيد عسكر، أحد قيادات الإخوانى.

واسم ياريت تفتكره كويس بردو عمرو عماد العمدة، المترشح عن حزب «النور» بالجيزة، والشخص ده كان أحد الداعين إلى أحداث رمسيس الدموية.

اوعي تبيع نفسك بشوال سكر او كام ازازة زيت او اي مبلغ ممكن يتم اغرائك بيه واعرف انك لو قبلت رشوة حتى لو كنت محتاج مش هتلحق تطفحها ولا حتي بالسم الهاري لأنهم لو وصلوا للحكم تاني اول رقبة هيقطعوها هي رقبتك يعني مش هتلحق حتى تهضم اللقمة الحرام.

نُشرت بواسطة

اترك تعليق